Missatgeria instantània de la Generalitat de Catalunya
Precisament la missatgeria instantània ha estat una de les opcions d’interacció que més ha transformat l’atenció ciutadana de la Generalitat. I, en aquest sentit,
l’aplicació Telegram ha estat clau: és gratuïta, basada en programari lliure i segura, i fa possible una conversa més efímera i que resol de manera més
ràpida, directe i eficient els reptes de l’atenció ciutadana.
+info: document annex.
La Generalitat està present a Telegram des de setembre de 2014, quan va posar en funcionament un servei de consultes generalistes al 012. L’oferta
de la Generalitat en aquesta aplicació es va ampliar el 2016 amb l’obertura del canal gencat, des d’on es comuniquen continguts d’actualitat i servei, i de
l’equipamentsBOT per geolocalitzar comissaries, centres sanitaris i farmàcies.
I, ja al juny de 2018, la Generalitat ha estrenat el gencatBOT, que conversa directament amb la ciutadania sobre temes que són del seu interès.
Aquesta activitat en l’àmbit de la missatgeria instantània s’emmarca en la voluntat d’oferir una Administració pionera i que faci efectius els principis de
transparència, col·laboració i participació. S’ha fet, per tant, un pas decidit cap a models de comunicació més punters i proactius. Al capdavall, es tracta d’oferir
informació per afavorir l’apoderament de la ciutadania i impulsar una actitud cívica i crítica, que faciliti una presa de decisions lliure i informada.